PDR öğrencisi kızım Sena Nur'a verilen "NEDEN ÖĞRETMEN OLMALIYIM" ödevi ile ilgili yazısı...
NEDEN ÖĞRETMEN OLMALIYIM?
Öğretmen; yol gösteren, aydınlatan, umut ışığı olan kimsedir. Öğretmen bir gülümsemesiyle yürekte sıcaklık bırakan, sevgisiyle her şeyi halledebilendir. Öğretmen olmak karşıdan karşıya geçmeye çalışan bir görme engelliye yardım eden kişi gibidir çünkü görme engelli kişi de her şeyden habersiz desteğe o an için muhtaç kişidir. Öğrenci de hayata karşı tecrübesizdir ona yol gösteren onu bir noktadan diğer noktaya götüren öğretmendir. Öğretmenin gücü öğrencinin üzerinde sanıldığından büyüktür. Böyle bir güce sahip olmak çok özeldir. Bu yüzden öğretmenlik mesleği çok kıymetlidir.
Öğretmen, toplumun eğitim hedefleri doğrultusunda bireylere eğitim ve öğretim sunmakta görevli kişiye verilen mesleki unvandır. Bir bireyin yetiştirilmesinde katkıda bulunmak, bireyin içindeki cevheri keşfetmek, geleceğe güzel nesil bırakmak için uğraşmak çok kutsal bir meslektir. Böyle yüce bir mesleği kim yapmak istemez ki ?. Mustafa Kemal Atatürk: “Geleceğin güvencesi sağlam temellere dayalı bir eğitime, eğitim ise öğretmene dayalıdır.” Diyerek güzel nesil yetiştirmenin gücünün öğretmenlerde olduğunu vurgulamıştır. Öğretmen; empati yeteneği yüksek, hoşgörülü, öğrencilere karşı sabırlı davranarak öğrencilerin kalbine girmeyi başarır ve böylece onları eğitime karşı daha azimli yapmayı sağlar. Öğretmenini seven birey eğitimi de sever. Bu yüzden öğretmenlerin hakkı bireylerde büyüktür. Victor Hugo: ”Bence , ne yapılsa da 2 insanın hakkı ödenemez. Bunlar: Öğretmen ve Annedir.” Diyerek oda öğretmenlik kutsal bir meslek olduğunu vurgulamıştır. Bir mühendis, bir doktor, bir avukat veya herhangi bir meslekte de öğretmenin izi bulunur. Yani her mesleği yetiştiren bir öğretmendir. Öğretmenler bir ışıktır karanlıkta kaldığımızda bizi bilgi ile aydınlatırlar. Neden mi öğretmen olmalıyım? Öğretmenlerin Öyle engin kalpleri vardır ki kalplerine binlerce kişiyi aynı anda sığdırabilirler ve binlerce kalpte yer edinirler. böyle bir konum da olmayı bence herkes ister istemeli de.
Perşembe 12.0cak 2023
Toplu iğne köşe yazarı Yaşar Polat.
Bu yazı 898 defa okunmuştur.