|
Tweet |
*NİZİP TERCÜMAN GAZETESİ
KARKAMIŞ’IN TARİHİ MİRASI BAŞKENT’TE GÖRÜCÜYE ÇIKTI*
Başkan Mustafa Güzel, Karkamış Adına Başkent’teki Yerini Aldı.
Ankara Anadolu Medeniyetleri Müzesi’nde açılan "Fırat Kıyısında Hititlerin Karkamış’ı" sergisi, tarih, siyaset ve kültür dünyasını bir araya getirdi. Karkamış Belediye Başkanı Mustafa Güzel, ilçenin bağrından çıkan 57 eşsiz eserin sergilendiği bu tarihi günde, Karkamış’ı temsilen protokoldeki yerini aldı.
Gaziantep’in tarihi ilçesi Karkamış, binlerce yıllık mirasıyla Ankara’da adından söz ettirdi. Yaklaşık 100 yıllık bir aradan sonra yeniden başlayan kazılarla gün yüzüne çıkarılan eserlerin yer aldığı serginin açılışı, Ankara Valisi Vasip Şahin ve üst düzey bürokratların katılımıyla gerçekleşti. Karkamış Belediye Başkanı Mustafa Güzel de bu önemli günde, eserlerin asıl sahibi olan Karkamış halkını temsilen törende hazır bulundu.
Sergi süresince Ankara Valisi Vasip Şahin, SANKO Holding Yönetim Kurulu Başkanı Adil Sani Konukoğlu ve İtalya Büyükelçi Müsteşarı Stefani Spadafora ile bir araya gelen Başkan Mustafa Güzel, Karkamış’ın tarihi önemini vurguladı.
Başkan Güzel, eserlerin ortaya çıkmasında emeği geçenlere ilçe halkı adına teşekkürlerini iletti.
Serginin açılışında konuşan Belediye Başkanı Mustafa Güzel, şunları kaydetti:
“Bugün burada, ilçemiz topraklarından çıkan 57 nadide eserin dünya vitrinine çıkışına şahitlik ediyoruz. Bizler bu kadim tarihin ev sahibi olarak, Karkamış’ı ve Gaziantep’imizi bu önemli platformda temsil etmekten onur duyuyoruz. Bu eserler şu an müzede olabilir ama ruhu hala Fırat’ın kenarında, Karkamış’tadır. Tarihseverleri bu sergiyi gezmeye, ardından da bu havayı yerinde solumaları için Karkamış’a bekliyoruz.”
Karkamış kazılarının tarihçesine ve önemine odaklanan sergi, Ankara’daki tarih meraklılarından tam not aldı. Başkan Mustafa Güzel, sergiyi gezen konuklara eserlerin hikayelerini ve ilçe için önemini bizzat anlatarak, Karkamış’ın turizm potansiyeline dikkat çekti.